Ιστορίες που εμπνέουν ιστορίες Το κτίριο Farnsworth δεν είναι ξένο στον κόσμο του αρχιτεκτονικού οραματισμού. Ως σκηνικό παράδειγμα, έχει χρησιμοποιηθεί σε βάθος χρόνου από καλλιτέχνες του Lumion προκειμένου να μάθουν τις βασικές αρχές του 3D rendering και έχει διασκευασθεί σχεδιαστικά αμέτρητες φορές από τότε. Δεν λείπουν εικόνες αναφοράς όταν πρόκειται για το Farnsworth. Οι αναπαραγωγές σε 3D, οι φωτογραφίες και τα βίντεο είναι σε αφθονία, καθιστώντας το έργο της συλλογής σχετικών μέσων αναφοράς ως μια αρκετά απλή διαδικασία. Δυστυχώς, αυτή είναι και η πρώτη πρόκληση που παρουσιάστηκε. Αφού έκανα μια επισκόπηση όλων αυτών των εικόνων, έμεινα να αναρωτιέμαι αν υπήρχαν μέρη του Farnsworth που δεν είχαν ακόμη εξερευνηθεί. Αποφάσισα να ψάξω πέρα από τις οπτικές αναφορές, βρίσκοντας μπροστά μου μια συλλογή λεπτομερών γραπτών αφηγήσεων του κτιρίου όπως το έζησε η ίδια η Edith Farnsworth. Μια γραμμή, συγκεκριμένα, ξεχώρισε στη διάρκεια αυτής της διαδικασίας. «Είναι σαν το ίδιο το γυάλινο σπίτι να ήταν ένας ολόφωτος λαμπτήρας από αμέτρητα Βατ που φωτίζει το χειμωνιάτικο τοπίο». Στη συνέχεια, η Farnsworth εξηγεί λεπτομερώς πώς αντιλαμβάνεται τους «κρύους και άβολους» χώρους διαβίωσης στο σπίτι. Συνειδητοποίησα ότι το ίδιο το κτίριο δεν είναι αυτό στο οποίο επικεντρώνεται η ιστορία. Είναι ο τρόπος με τον οποίο η ομάδα των λεπτομερώς σχεδιασμένων στοιχείων του έχουν κατασκευαστεί αλληλοεπιδρώντας μεταξύ τους, με τη φύση και με τον άνθρωπο αυτός είναι και ο χαρακτήρας του κτιρίου.
Κατασκευή σκηνής στο Lumion ΣΥΝΘΕΣΗ Η οικία Farnsworth έχει από καιρό επαινεθεί ως υπόδειγμα μινιμαλιστικού σχεδιασμού. Αν και αυτό είναι ένα εντυπωσιακό επίτευγμα, φέρνει επίσης μαζί του ένα σύνολο προκλήσεων κατά τον ανασχεδιασμό του χώρου σε 3D. Τα βασικά σχήματα και η μινιμαλιστική διακόσμηση μειώνουν τον όγκο αυτών που πρόκειται να αποτυπωθούν. Ως εκ τούτου, δόθηκε ιδιαίτερη προσοχή ώστε κάθε πλάνο να συντίθεται με τρόπο που να αναδεικνύει αυτά τα μινιμαλιστικά χαρακτηριστικά, ενώ παράλληλα οδηγεί την ιστορία προς τα εμπρός. Θεωρώ ότι ένα από τα πιο χρήσιμα μέρη του Lumion δεν είναι τα πρόσθετα στοιχεία του, αλλά η ικανότητά του να χρησιμοποιείται ως διερευνητικό εργαλείο στη διαδικασία οπτικοποίησης και σχεδιασμού. Από τη στιγμή που μπαίνω σε μια σκηνή σε λειτουργία σχεδίασης, είναι σαν να περπατάω μόνος μου μέσα στον χώρο. Σίγουρα, μπορεί να μην υπάρχουν λεπτομερή περιβάλλοντα ή εκπληκτικές υφές σε αυτή τη φάση, αλλά παίρνοντας σε αυτό το αρχικό στάδιο τον έλεγχο της κάμερας, είμαι σε θέση να εξερευνήσω τη σκηνή από μια ποικιλία πλεονεκτικών σημείων, πολλά από τα οποία θα ήταν απροσέγγιστα στον πραγματικό κόσμο.
ΥΦΕΣ ΚΑΙ ΜΟΤΙΒΑ Η παλέτα υλικών στο Farnsworth είναι ασύλληπτα απλή. Το ίδιο το κτίριο χρησιμοποιεί μόνο λίγα υλικά και το μεγαλύτερο μέρος της οπτικής τους επίδρασης πηγάζει από τον τρόπο με τον οποίο αλληλεπιδρούν και ανταποκρίνονται ως προς τα κύρια δομικά μέλη. Η διαμόρφωση των καιρικών συνθηκών είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να γίνει αυτό, καθώς μου επιτρέπει να δημιουργήσω σταδιακά τα επίπεδα των λεπτομερειών με τρόπο που συνδέει άμεσα το κτίριο με το περιβάλλον γύρω του. Ατέλειες όπως σκουριά, ξεφλουδισμένα χρώματα και βρωμιά που είχαν συσσωρευτεί στις ρωγμές και τους αρμούς προστέθηκαν χρησιμοποιώντας διάφορα μοτίβα από τη βιβλιοθήκη Decal του Lumion.
3D ΚΑΙΡΙΚΕΣ ΣΥΝΘΗΚΕΣ Λεπτομέρειες όπως βρύα, γρασίδι και φύλλα βοήθησαν να προστεθεί μια νέα στρώση λεπτομερειών πάνω στις επιφάνειες του Farnsworth, συμβάλλοντας στη δημιουργία ενός χώρου που δείχνει ζωντανός. Χρησιμοποίησα ένα μείγμα από Decals και τη βιβλιοθήκη μοντέλων φύσης του Lumion για να προσθέσω αυτά τα χαρακτηριστικά, πειραματιζόμενος με παραλλαγές όπου ήταν δυνατόν, προκειμένου να μιμηθώ την απροβλεπτότητα της φύσης.
ΚΑΘΟΛΙΚΟΣ ΤΟΝΟΣ Ο «καθολικός τόνος» είναι ένας όρος που χρησιμοποιώ για τα στοιχεία που αποδίδουν συνολικά τον τόνο της σκηνής. Μεταξύ αυτών περιλαμβάνονται καιρικά συστήματα, φωτισμός και ατμόσφαιρα. Αυτά τα στοιχεία δημιουργούν τις απαραίτητες συνθήκες για να θέσουν το σκηνικό σε ένα πλαίσιο και όλα μαζί να οδηγήσουν σε έναν κόσμο συνεκτικό.
Ζωντανεύοντας το Φάρνσγουορθ Καθώς φτάνει η βροχή, σηματοδοτείται μια απελευθέρωση που ξεκινά με τον καιρό και στη συνέχεια φτάνει στον θεατή, φέρνοντας μαζί του την επιθυμία να εγκατασταθεί μέσα στις ανέσεις του καταφυγίου. Ο φωτισμός στο εσωτερικό είναι χαμηλός, με τζάκι και μερικά επιλεγμένα φωτιστικά που φωτίζουν το χώρο. Τα δέντρα λικνίζονται στον άνεμο και βλέπουμε ένα παχύ στρώμα από σύννεφα να κυλάει στον ουρανό.
Καθώς κινούμαστε προς τα μέσα, νιώθουμε αμέσως προστατευμένοι. Οι γυάλινοι τοίχοι που περιβάλλουν το κτίριο δίνουν την αίσθηση μιας αόρατης ασπίδας, διατηρώντας όμως μια συνεχή σύνδεση με το περιβάλλον. Η απλή, μινιμαλιστική διακόσμηση είναι πιο φιλόξενη από ποτέ, σε αντίθεση με τον θυελλώδη καιρό έξω. Ακριβώς όπως στον πραγματικό κόσμο, κάθε λεπτομέρεια δίνει την αίσθηση ότι έχει κατασκευαστεί με δεξιοτεχνία και έχει διανθιστεί με ακρίβεια. Οι σκηνές που ακολουθούν το τονίζουν αυτό, χρησιμοποιώντας φωτεινά ‘σποτάκια’ για να έλξουν το βλέμμα προς τις διάφορες σχεδιαστικές λεπτομέρειες. Καθώς πλησιάζουμε, αρχίζουμε να συνειδητοποιούμε πώς ακόμη και σε αυτόν τον τέλεια επιμελημένο χώρο, οι ρωγμές του χρόνου αρχίζουν να φαίνονται.
Με την αποκάλυψη του κτιρίου καταλαβαίνουμε πώς το πέλαγος των φθινοπωρινών δέντρων αλληλοεπιδρά με την αρχιτεκτονική. Δεν είναι πλέον μια συλλογή από εκτυφλωτικά λευκές επιφάνειες και τοίχους από γυαλί. Είναι ένας κενός καμβάς και μια αντανάκλαση του κόσμου γύρω του. Βλέπουμε τα επακόλουθα του καιρού από το προηγούμενο βράδυ. Τα διάσπαρτα φύλλα στο βρεγμένο πλακόστρωτο δίνουν ζωή στα βρύα και τα ζιζάνια που βρήκαν το δρόμο τους μέσα από τις ρωγμές.
0 Comments
Leave a Reply. |
ERGOCADΠιστοποιημένο εκπαιδευτικό κέντρο του Lumion για Ελλάδα, Κύπρο & Λίβανο Archives
October 2024
Categories
All
|